Skip to content

Sejf hotelowy – Czy jest bezpieczny?

Sejf hotelowy - Czy jest bezpieczny?

Sejfy hotelowe są powszechnie używane jako środek bezpieczeństwa, aby zabezpieczyć nasze dokumenty, pieniądze i inne cenne przedmioty podczas podróży. Jednakże, jak w przypadku każdego systemu zabezpieczeń, istnieją pewne wątpliwości. Mianowicie, czy rzeczywiście jest to bezpieczne rozwiązanie?

Sejf hotelowy – Jak to działa?

Jak wiadomo, będąc w podróży mamy ze sobą ważne dokumenty, które potwierdzają naszą tożsamość. Paszport, czy dowód osobisty, to rzecz, której pod żadnym pozorem nie możemy zgubić, dlatego nie każdy chce je nosić przy sobie, znajdując się w obcej lokalizacji. Pozostawienie ich jednak w pokoju hotelowym bez żadnych zabezpieczeń również nie wydaje się odpowiedzialne. Z pomocą przychodzi jednak sejf hotelowy. Jak działa?

Kiedy w naszym pokoju hotelowym znajduje się sejf, to możemy z niego korzystać, bo przy zameldowaniu zawsze jest otwarty. Po włożeniu do niego wybranej zawartości sami ustalamy kod pin, który pozwoli nam dostać się do środka w razie potrzeby jej wyciągnięcia. Co jednak zrobić, gdy zapomnimy tego kodu?

Co zrobić, gdy zapomniało się kodu do sejfu hotelowego?

Podczas podróży może się zdarzyć, że zapomnimy PIN-u, który ustawiliśmy w sejfie. Co wówczas zrobić? Pierwszą nadzieją jest obsługa. To oni powinni mieć tak zwany Masterkod, który ustawia się tuż po zakupie sejfu. Pozwala on na dostanie się do środka niezależnie od tego, jaki kod ustawili goście hotelowi. Może się jednak zdarzyć, że i to rozwiązanie nie zadziała.

Sejf hotelowy - Czy jest bezpieczny?

W takiej sytuacji niezwłocznie należy skorzystać z usługi, jaką jest awaryjne otwieranie sejfów. Pozwala ono na dostanie się do wnętrza schowka bez uszkadzania jego powierzchni. Po przeprowadzeniu działań przez fachowców będzie on równie sprawny, co przedtem. Dzięki doświadczeniu i wiedzy specjalistów całość przebiegnie sprawnie, a wy pozbędziecie się problemu.

Sejf hotelowy a bezpieczeństwo

Wiele osób waha się, czy powinni decydować się na przechowywanie swoich dokumentów w hotelowym sejfie. Warto tutaj przypomnieć, że hotele są odpowiedzialne prawnie za rzeczy, które goście przynoszą na ich teren. Oznacza to, że nawet jeśli dojdzie do kradzieży dokumentów, czy też walizek, a wina nie będzie leżała po stronie obiektu, to i tak jest on zmuszony wypłacić swoim klientom rekompensatę finansową.

Nie więc możliwości, że jeśli coś zniknie z waszego sejfu, to komukolwiek ujdzie to na sucho. Warto również przed korzystaniem z danego hotelu, sprawdzić jego opinie. Dzięki temu będziecie mieć pewność, że możecie w nim bezpieczenie przebywać, nie martwiąc się o bezpieczeństwo swoich rzeczy.

FAQ: Sejf hotelowy

Jak działa sejf w pokoju hotelowym?

W przypadku, gdy sejf jest na zamek elektroniczny, to po wypełnieniu go zawartością i zamknięciu sami ustalacie pin. Wyświetlacz schowka poprowadzi was przez ten proces.

Jeśli macie do czynienia z mechanicznym zamkiem, to wówczas otrzymacie od obsługi kluczyk, za który będziecie odpowiedzialni. To rozwiązanie jest dużo rzadsze, jednak nie oznacza to, że się nie zdarza.

Jak zamknąć sejf w hotelu?

Tak jak już wspomnieliśmy, możecie mieć do czynienia z zamkiem kluczowym, bądź elektronicznym. W przypadku pierwszej opcji sprawa jest banalnie prosta – wystarczy zamknąć je kluczem, który otrzymacie od obsługi.

Zamek elektroniczny zamknie się wyłącznie wtedy, gdy ustawicie PIN. Najczęściej podczas jego ustawiania pomocny będzie ekranik, który przeprowadzi was przez cały proces. Zazwyczaj wybrane hasło musicie wpisać dwukrotnie, aby je zatwierdzić. Następnie przez cały wyjazd, możecie cieszyć się bezpiecznym przechowywaniem zawartości w sejfie, do którego tylko wy macie dostęp.